Så lyckas fler med profilprodukter

Att Västergötland behöver fler entreprenörer är välkänt. Men att lyckas med en kickstarterkampanj och att ”branda” sitt företag tycker många är svårt. En fördel är därför om du som egenföretagare verkligen trivs med det du gör. Ett vanligt knep för att bygga relationer till sina kunder (och medarbetare) är genom profilreklam. Lär känna dina kunder och var generös – och komihåg att ta med din logga på det du ger bort. Det är så du lyckas med din profilreklam.

Något som de flesta känner till är hur otroligt viktigt det är med upprepningar av ett varumärke. Det är genom ständiga påminnelser som ett varumärke tillslut hamnar i minnet hos potentiella konsumenter. Hur gör man det bäst? Genom att ge bort saker med företagets logga, förstås! Axonprofil.se har Sveriges största sortiment av profilprodukter, det är räcker med att scrolla en liten kort stund och du får genast inspiration på vad man kan trycka sin logga på för något.

På Axon Profil kan du trycka ditt företags logga på allt – till och med solglasögon!

Reklam och presenter  

Vi behöver fler småföretag och entreprenörer, inte minst till landsbygden. När allt fler åker till storstäderna för att hitta jobb riskerar landsbygden att utarmas. Istället vill man nu göra det lättare för små företag att etablera sig på marknaden och många startar därför e-handelsplattformar.

Folk älskar att få saker. Sätter du igång en kampanj är en smart sak att anordna en kick off innan kampanjen. På kick offen kan du bjuda in viktiga kunder eller andra intressenter och ge dem lite give aways. På så sätt skapar du ett lojalitetsband och du sprider dessutom ditt varumärke. När du ska välja vad du ska trycka på brukar många välj godisar, pennor eller kalendrar. Lite beroende på vilken bransch du arbetar i kommer det avgöra vilka saker du ska trycka på. Kom ihåg att du inte behöver måla in dig i ditt hörn, våga vara påhittig!

Lär känna dina kunder

Dagensmedia.se kommer med några bra handfasta tips och ett av de viktigaste är: lär känna dina kunder. När du ska trycka upp profilprodukter att ge bort är det bra om du känner till deras behov och vad de gillar för något. Vad utmärker dem? Var bor de? Vilken ålder är de i? Ett litet företag har förstås en mindre kundkrets – vad är det den har gemensamt? Om du är osäker så försök istället ta reda på det! Genom att göra sig aktiv och interaktiv på sociala medier skapar du relationer till dina kunder och du får dessutom veta vilka de är och vad de efterfrågar.

Att vara personlig går givetvis som en röd tråd genom hela din kampanj. Det är så du skapar relationen mellan kund och företag. När du ska göra en kampanj och förmedla prodilprodukter är det därför viktigt att tänka ett steg till: hur gör jag så att de känner igen mitt varumärke i det jag ger bort och samtidigt inte blir för förutsägbar? Så kommer du lyckas med din profilreklam och din kampanj och vi på Örgryte Härlanda önskar all lycka till!